Mocht je device binnen de garantietermijn defect raken, dan kun je gebruik maken van onze Repair Service.
Neem aub eerst telefonisch contact op. Op deze manier sluiten we zoveel mogelijk uit dat het defect een gebruikersfout betreft. Mocht de klacht technisch zijn dan zullen wij deze aanmaken via een ticketsysteem waarbij u volledig op de hoogte word gehouden van de status van uw reparatie.
Op alle producten van iPaddy heb je recht op wettelijke garantie conform de Europese richtlijnen. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat jij er als koper in alle redelijkheid van mag verwachten. Het product moet bij levering in goede staat verkeren en -bij normaal gebruik- ook in ieder geval 12 maanden naar behoren functioneren. Wanneer een device niet compleet, beschadigd of defect is bij ontvangst of niet naar behoren werkt, neem dan contact met ons op.
Extra garanties en fabrieksgaranties doen niks af aan de wettelijke rechten. Wanneer je niet zeker bent of iets onder de garantievoorwaarden valt, kun je altijd contact met ons opnemen. Mocht je device binnen de garantietermijn defect raken, dan kun je gebruik maken van onze Repair Service.
Neem aub eerst telefonisch contact op. Op deze manier sluiten we zoveel mogelijk uit dat het defect een gebruikersfout betreft. Mocht de klacht technisch zijn dan zullen wij deze aanmaken via een ticketsysteem waarbij u volledig op de hoogte word gehouden van de status van uw reparatie.
Als een device niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zullen we met een passende oplossing komen. Je device zal dan gratis worden gerepareerd of geruild worden voor een vergelijkbaar exemplaar. Is dit niet mogelijk dan kun je een bedrag terug vragen, afhankelijk van de aanschafdatum:
0 – 6 maanden 100%
7 – 12 maanden 70%
Wanneer het probleem een gebruikersfout betreft, valt dit buiten de garantie. Met gebruikersfouten worden onder andere val-, stoot- en vochtschade bedoeld.
WAT VALT ONDER DE GARANTIE?
Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie
- Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade);
- WiFi en problemen met netwerkverbinding;
- Problemen met het moederbord;
- Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert);
- Knoppen op het device, met uitzondering van de touch-ID functionaliteit;
- Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden).
De accu’s in alle iPhones van iPaddy hebben een minimale capaciteit van 85%. Indien u meent dat de batterij naar verloop van tijd ‘snel’ leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen indien binnen de garantietermijn de capaciteit is teruggelopen naar minder dan 70% van de originele laadcapaciteit. Mocht dit niet het geval zijn, maar u wilt de accu alsnog vervangen hebben is dit uiteraard ook mogelijk (tegen betaling).
WAT VALT BUITEN DE GARANTIE?
Bij schade die veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.
Let op: Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij iPaddy.
Onderstaande punten vallen buiten de garantie:
- Mankementen na de garantieperiode van 1 jaar
- Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker (gebroken/gescheurde onderdelen en/of vochtschade)
- Gebogen toestellen
- Gebroken simkaartlezer
- De touch-ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton
- Gebroken cameralens
- Beschadigde of vieze laadconnector
- Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
GARANTIE OP ACCESSOIRES
Voor garantie op accessoires geldt een andere termijn dan op de devices zelf. Bij iPaddy.nl heb je standaard 6 maanden garantie op de accessoires, gerekend vanaf de aankoopdatum. Indien de producten binnen die periode een defect vertonen en er geen knik of breukschade is, wordt de accessoire kosteloos omgeruild.
Het risico voor het insturen van een pakket ligt bij de verzender. Wij adviseren altijd om een defect toestel (tot €500) verzekerd én aangetekend te versturen. Zorg tevens voor een goed beschermde, normale en degelijke verpakking waarin de inhoud van het pakket niet opvalt. Na de reparatie krijg je het device weer kosteloos thuis gestuurd.